Over My Shoulder

När jag tittar mig över axeln så ser jag massa minnen, minnen av det förflutna, mitt bagage är stort och mkt tungt. Det som tynger är både bra och dåliga upplevelser, saker man ibland glömt av och saker som kommer upp i tankarna varje dag. Nej, man glömmer nog aldrig det man lärt sig på vägen genom livet, jag har kommit 1/4 av mitt liv, hur mkt mer måste jag lära mig? hur mkt mer ska jag behöva gå igenom innan jag är full lärd och kan ställa ner mitt bagage? Det jag en gång varit med om - kan jag undvika de till nästa gång? Eller kommer jag vara blind och förbise ett misstag jag redan gjort? Livet är en lång resa, man vet aldrig vad som väntar en, man kan bara hoppas att man kan ta det med en klackspark när det står vid dörren och knackar på...

"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad" - inte många som lever efter detta, kan erkänna att även jag gör snedsteg ibland, för ingen är ju perfekt. Men jag har detta som motto, det är så jag försöker leva och tänka, handla och agera. Önskar att fler hade respekt för andra, för sina vänner, sin mamma/pappa eller övriga nära och kära. Livet är långt, för de flesta - men ibland kan det sluta alldeles för tidigt, man borde ta hand om varandra och vårda en vänskap eller relation ömt, du kan aldrig veta om du en dag kanske förlorar någon - utan att ha haft chansen att få säga förlåt.

Man ska följa hjärtat - inte huvudet - men ibland kan även huvudet ha något viktigt att säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0